Vilket dygn :-o

Ja det började redan 02 imorse. Vaknade av att Albin va uppe med en skrikande Dante. Erbjöd mig att ta över (med en innerlig förhoppning om att Albin skulle säga att nej det behövs inte, det här går bra) och ja så klart jag fick ta över ;)
Gick upp till soffan med skrikobert och där va vi, vakna till 06 när jag kände att nu får pappan ta över igen...måste få sova!

Och när jag vaknade en dryg timme senare så pep herrn fortfarande.
Försökte lägga honom ute i vagnen där han, enligt Albin, ofta sover tre timmar på förmiddagen (ja jag låg ju praktiskt taget i koma i två veckor så hur ska jag veta?!). Tre timmar my ass, 30 minuter snarare så börja han om.
Satte honom i vardagsrummet med tjejerna och en halvtimme senare hade han kackat.
Kånkade ner klumpedunsen och när blöjan va ryckt så inser jag att Albin tagit sista tvättlappen...jippiiiee.
Kånkar upp igen, trött och tjurig, och letar efter nå papper och torka bort det värsta med innan duschen. När jag går och spolar ner papret (och tänker att nu är väl pärsen över?) så står så klart lilleman och skiter och pinkar på golvet...och kliver i det! Jippiieee igen...

Men när allt va städat va han tjurig igen så jag laddade en flaska och tröck ner han i vagnen igen, så mkt som han gnussat ögonen borde han ju sova nu! Mmm...typ 30 min igen :(

Som tur va kom Helena och barnen och höll mig vid liv resten av förmiddagen och lunch.
Tjejerna lekte fint, inomhus....inte utomhus haha baklängesungar!

Sen åkte jag till Norrtälje; solarieöarna, Flygfyren, Preem, InterSport.
Koma igen hemma, hjärtat fixa middag.

Men när ungarna låg fick jag äntligen lite energi tillbaka och hängde en tvätt, körde in en ny i maskin och fyllde diskmaskinen.

Får ju finfrämmat imorrn (f.d. onsdagsmammorna som blev tisdagsmammor ;) ) så lite fint bör det va minsann.

Nu ska jag snart krypa i säng, håller tummarna att herr Skrik-och-Panik sover inatt.
Undrar om det är tänderna vi önskade oss som spökar?



Vill ha tillbaka det är glada charmtrollet. Nån som sett till honom eller vet vart han nås?

Kommentarer
Postat av: malle

Vilken natt (och dag)! Kan säkert vara tänder, de kan vara riktigt griniga då!Så trist att inte kunna komma idag, hade sett fram emot det...Kram

2011-03-29 @ 07:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0