Måndag igen då...

...men den här startade betydligt bättre än förra.
Om en stund kommer Marie och de två små hit och leker en stund.
Ett ypperligt tillfälle för mig att köra sedvanliga måndagsstädningen (huset blir som kaotiskt när Albin och barnen är hemma så länge ;) ). Det e verkligen samma visa varje måndag, men rutinmänniska som man är gör det mig inte ett dugg.

*) I eftermiddag blir det Norrtälje igen, solarieöarna..."bara" 2 mån kvar :-/ spännande måndag va ;)

Är fortfarande så belåten med helgen, det va så kul och träffa Liz igen, prata prata prata om allt...eller ja det blir lätt samma samtalsämne (Rimbo, mamma osv.).
Och bion va ju kanon, mysig liksom...eller ja rolig och ledsam med men annars mysig.

Nä, det verkar som att brudarna väckt lillebror så det här får va för nu, tjingeling.



______________________________________________________________________________________________

*) Ja ni är säkert ett par som undrar om det där med Norrtälje, sola och 2 mån.
Som de flesta säkert vet är jag blek, lite för blek faktiskt.
Så ljus i mitt lilla skinn att jag bränner mig från April-September ungefär. Eller gjorde. Trots höga solskyddsfaktorer (vi pratar spf 50+ i ansikte/händer och spf 30 på kroppen).
Så för drygt ett år sen började jag på ljusbehandling i Norrtälje. Från Mars till Maj åker jag till Norrtälje sjukhus och solar 2 ggr/v. Första gången solar jag 1 min och 8 sek. Sen ökar det med ungefär 1 min per gång tills jag är uppe i drygt 20 min. Bränner mig redan på nivå tre (alltså svagt UVA-ljus i drygt 3 min) varje år. Drygt som fan men uppenbarligen behövs behandlingen. I somras va en av de bästa somrarna på länge, jag kan gå lättklädd som andra utan att bränna sönder mig. Jag slipper klä mig heltäckande och slippa folks ömkande blickar och dumma frågor som "Är det inte varmt med så mycket kläder?"....duuuuh, gissa själv.
Bensinräkningen springer iväg och det blir egtt pusslande med tider och barnpassning under en tid men det är det värt. För det betyder att jag kan (kan, jag säger inte att det funkar toppen rent praktiskt ;) gå till stranden med ungarna utan att behöva säga varje gång att nä ni får vänta tills pappa kommer hem. Jag kan va ute på tomten med de utan att sitta inne och övervaka från fönstret. Jag kunde knappt gå ut på sena eftermiddagen förut utan att bränna mig. Så nu vet ni det :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad händer om 2 månader? :)

2011-04-04 @ 11:46:18
Postat av: Petra

Men vad bra att det finns behandling så nära som du kan få.

2011-04-06 @ 12:36:02
URL: http://vimsigastemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0