Så mkt onödig oro

Ja tänk om sjukvården hade tagit sig tid till att förklara operationsförloppet som min syster gjorde igår. Det tog fem min. Hade sparat mig fruktansvärt mkt onödig oro.

Sov till nio imorse, och kom på att jävlar jag får ju bara dricka kaffe i en kvart till. Smygrökte tre bloss. Duschade, tvättade håret.
Tänkte ut bekväma kläder att ha på mig både innan och efter.
Smygrökte fyra bloss till.

Åka bil med älskade syster (fan va bäst hon e!). Parkera, fixa parkeringstillstånd, checka in.

Uppe på dagkirurgen, blir visad till ett omklädningsrum med ett gäng fula kläder i famnen. Gråter som aldrig förr i omklädningsrummet, satans fula kläder. Stickade strumpor som nån med dubbelt så stora vader som mina passat bättre i. Fula stora skjortan "One size fits ingen alls" Jävla cellförändringsskithelvete, jag vill inte!!!

Vi får ett rum, jag blir nerbäddad. Kl är halv 12. Inne om 30 tror jag. Sjuksyrra kommer in och tar blodtryck och sätter dropp. Storasyster mölar Ahlgrens bilar, jag är hungrig. Inte ätit sen igår kväll.
Sjuksyster går, storasyster kikar i skåpen, lyssnar på våra hjärtan. Får mig att skratta :) älskar henne mest ju!

Kvart i två är det dags. Droppflaskan i handen, toabesök. Storasyster assisterar, konstaterar att hon kan vara droppställning om vi ska på maskerad.

Lämnar syster utanför, får klättra upp i sängen. Lugnande i armen och sen...ja sen vaknade jag. Är det klart?

Får vatten, kaffe och macka. Grannen som har nyopererad fot bjuder på hemmagjort snus. Mums.

Och nu hemma, trött. Myser med mina små hjärtan som just kommit hem från dagis och fritids.

Hade hoppats på att få gå på UnderBARA Barn-mässan imorrn med bästa brudarna men det verkar inte bli av :-/

Bjussar på en miserabel bild och en på bästa syster <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Du ser! Rätt smärtfritt va? Kram

2012-10-11 @ 21:16:51
URL: http://tisskisset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0