Det är ju du!

Vi kör sprutbetong till en av biltunnlarna idag. 100 gånger roligare än lördagskörningarna till tågtunneln.
Och vart lite överraskad när jag kom ner med första lasset.

För visst kände jag igen den där Scanian, med baljan i fram istället för där bak som alla andra har. Gick fram och pratade med gubbarna lite medan en hydraulfirma var där och laga en ventil på pumpen.

Jag: -Jag har bara lossat i en sån här en gång förut, men det är 5 år sen.
Pump: -Då var det nog med den här pumpen. Var det där borta?, frågar han och pekar bort mot det andra tunnelröret.
Jag: -Precis.
Pump: -Men, det är ju du! Vi kommer ihåg dig! Du hade ingen hjälm, inga stövlar och inte en endaste backlampa!!, säger han och låter nästan arg.
(Ungefär nu tror jag att jag ska få megautskällningen of a lifetime!)
Pump: -Alla killar som var här körde sönder både bakaxlar och skärmar och allt i den där trånga, mörka tunneln. Och när du skulle backa upp gick ju Olle bredvid med bara sin pannlampa som enda belysning och du backa ju upp som ingenting! (Och så vänder han sig om till sin kollega) -Hon stanna inte en endaste gång, det vara bara runt 20-30 cm till godo på varje sida.
Jag: -Skämtar du (nu är jag skitlycklig, 5.5 år gammalt beröm!)?
Pump: -Nä fan heller, vi pratade om dig skitmycket. Vi köpte ju blommor till dig eftersom du va gravid men du kom ju aldrig tillbaka!?
Jag: -Men NU skämtar du! (fortfarande skitglad, galet grymt beröm!)
Pump: -Nä, vi gjorde det!

Sen började vi prata lite om avkomman som var med där nere i tunneln, om än i magen. Fina älskade Nike <3

Fatta, jag va 21 år och bäst :)) kommer själv ihåg den lossningen för tunneln va galet smal för min väldigt höga och nedsläckta bil. Och så säger de att jag va den enda som kunde och de kommer ihåg mig :) den lever jag på hela kvällen!


Kommentarer
Postat av: Petra

Men jösses! Vilket härligt beröm och omtanke tror du får slänga åt dem en chokladask nästa gång.

2012-10-26 @ 09:13:27
URL: http://www.vimsigastemamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0