Jag ljög...

Ja så är fallet..eller inte.
I onsdags trodde jag att jag va på bättringsvägen, det kändes verkligen så!
Men solning och lite mathandling va mer än jag kunde ta.
På torsdagen va jag helt sänkt och kände att snart får nån komma och skjuta mig!
Ringde vårdguiden och de tyckte att då jag gått på penicillin i nästan en vecka och ändå inte mådde bättre och hade feber fortfarande så skulle vi åka till akuten.

Sagt och gjort, svärmor kom och vaktade barnen som sov. Jag och Albin begav oss till Norrtälje.
Lugnt på akuten så vi fick komma in ganska snabbt. Provarna va pinsamt bra. Men HUR när jag mådde så dåligt?
Men vi skulle tillbaka på lungröntgen dagen efter, fredag. Fick komma in på röntgen snabbt och tog ett par bilder. Kom in på ett rum och trots två Alvedon 1,5 timme tidigare så hade jag feber. Och snart kom provsvaren tillbaka, lunginflammation. Thank heaven nästan. Jag visste ju att nått va fel. Så det blidde en ny sväng penicillin.

Och ja nu 4 dagar senare så är jag galet mkt piggare. Första dan uppe ur sängen men ändå så pass pigg att jag kunde ta läkartiden i Norrtälje OCH åka till Rimbo och träffa goa, fina storebror som åker till Japan imorgonbitti :(
Vi hälsade på mamma en sväng, åkte hem till pappa (som är i Thailand) och hämta en låda Peter skulle ha med sig. Sen blidde det fika och prata innan han skulle med bussen.
Saknar honom redan. Så orolig att han ska tillbaka dit. Hoppas deras plan funkar för isf går flyttlasset till Toronto på Fredag. Skulle va kul och åka dit och hälsa på. Jag har ett år på mig. Sen flyttar de förhoppningsvis till Sverige :))

Nä nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan med min älskling som fixat allt när jag vart sjuk.
Njuta av att man får tiillbaka på skatten me ;)

Tjolahopp på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0