Jag bodde på Köttbullsgatan 6, 3 tr upp på...

img_3195 (MMS)

Jag bodde på Köttbullsgatan 6, 3 tr upp på nedre botten. Jag låg i min bottenlösa säng och läste helspännande telefonkataloger när det plötsligt hördes ljudlösa steg i trappan och en man kom in med en bladlös kniv utan skaft. Han högg kniven i hjärtat på mig men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde. Jag sprang ner på gatan. Där stod tre taxibilar; en gul, en rosa och en orange. Jag tog den beigea ner till hamnen. Båten tutade och bryggan gick. Efter en lång resa på tio minuter led vi skeppsbrott och jag flöt iland på en rostig spik. Jag kom till en ö där nakna kannibaler sprang omkring med händerna i byxfickorna. Jag sprang fram till en hydda, sparkade in dörren och klättrade in genom fönstret. Där inne låg fem uppätna mackor på ett bord, jag åt upp dem och sprang in i djungeln. Plötsligt stod jag öga mot öga med två blodtörstiga lejon. Jag sköt det ena med mitt sista skott, sen plockade jag bomullstussar tills jag fick ryggskott och med det skottet sköt jag det andra lejonet. Sen fortsatte jag in i djungeln. Jag föll ner i en grop där det fanns en sabeltandad tiger. Mitt liv hängde på en skör tråd och på den tråden klättrade jag upp. Sen sprang jag ner till stranden och skrek så det eka och i den rodde jag hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0